Faceți căutări pe acest blog

duminică, 22 mai 2011

Arta si influenta ei asupra umanitatii


Trăim într-o lume extrem de complexa, una care presupune multe competenţe şi abilităţi diferite pentru a face drumul nostru prin ea. Una dintre aceste competenţe este se uite la linii si forme pe care le vedem în jurul nostru şi pentru a le da un sens. Acest abilitatea de a citi imagini este o parte esenţială a vieţii noastre. Dacă nu am avea, viata, asa cum o stim, ar fi imposibil; lumea noastră ar fi de nerecunoscut. Dar la un moment dat în trecutul nostru vechi, asta e ceea ce lumea a fost ca - închipuiri. Si apoi, ceva sa schimbat. La un moment dat în istoria noastră umană, probabil, aproximativ 35.000 de ani în urmă, am început pentru a crea imagini şi de a înţelege ceea ce au însemnat. Arheolog numesc această perioadă "explozie creatoare." Dar de ce oamenii decide brusc înceapă crearea de imagini de lumea din jurul lor?


Descoperirea de picturi rupestre preistorice din Altamira a dat experţi secolul 19 un indiciu la această întrebare-au teoretizat primul om evident, preistorice pictate pur şi simplu pentru a reprezenta lumea din jurul lor. Dar nu a fost un răspuns real, pentru acesti artisti devreme doar părea picteze un singur lucru-animale. Şi au pictat fotografiile lor în peşteri întunecate, de asemenea, departe de ochii de admiratori.

Oamenii de stiinta care studiaza modificarea stări de conştiinţă sugerează că răspunsul constă în hard-cablare a creierului. Oamenii nu au doar o zi decide inventeze face poze. Mai degrabă, artişti preistorice în cazul în care se confruntă cu privarea senzorială adânc în peşterile lor într-un fel de transă de stat duce la halucinaţii puternice. Aceste halucinaţii au fost de asemenea importanţă emoţionale puternice s-au simţit obligaţi le picteze pe pereti. Conform acestei teorii, acesti artisti au fost pur şi simplu cuie jos viziunile lor.
Când vom viziona un film bun, ceva extraordinar se întâmplă. Am devenit atât de implicat cu ce se întâmplă pe care simţim trăim povestea noi înşine. incanta Films, îngrozi şi ne inspira, dar lor tehnici vizuale storytelling nu sunt un fenomen modern, de fapt, ei merg înapoi la trecutul antic. Dar cum a făcut film obţine într-adevăr capacitatea sa de a ne de transport spre alte lumi? Unde a ingredientelor de povestiri vizuale provin de la?

Prima poveste scrisă vreodată este de patru mii de ani, şi spune povestea lui Ghilgameş, legendarul rege leu-uciderii, care este eroul din lume prima acţiune. Această poveste este unic prin faptul că este primul narativ pentru a exploata dorinţa universale ale omului pentru un erou. Dar, doar cu un erou în cuvinte nu este suficient. Regele o ambiţioasă în Asiria a vrut să profite de popularitatea eroice de Ghilgameş, aşa că a creat prima poveste complet vizuale în relief de piatră - pentru cei care nu puteau citi. Friză nu a avut doar un erou, dar a avut de asemenea o structura poveste, un început, mijloc şi sfârşit. Din păcate, a fost greu să se implice emoţional în poveste.

A fost nevoie de grecii de a veni cu un stil vizual povesti care au avut caractere credibile psihologic

A fost nevoie de grecii de a veni cu un stil vizual povesti care a făcut într-adevăr de îngrijire, care a avut caractere psihologic credibile. Romanii au luat-o povestire pas mai departe, au combinat cele trei elemente de plumb eroic puternic, o poveste captivantă şi personaje emoţional implică într-o naraţiune vizual unic. Columna lui Traian de la Roma (a se vedea Storytelling Interactive) este probabil cel mai bun exemplu al acestui tip de comunicare vizuala.

În cele din urmă, cu toate acestea, la fel de impresionant ca şi coloana poate fi, ea lipseşte încă ceva - încă îi lipseşte puterea de a captiva. Dar această piesă lipsă pot fi găsite în civilizaţia non-clasice de aborigenii din Australia, a cărui povestire combină vizual, precum şi muzică şi canto. Este acest soundtrack care oferă puterea de poveste Aboriginal au supravieţuit mii de ani, şi care este atât de critică pentru succesul de capacitatea de film moderne, de a ne transport în alte lumi.
Liderii de cele mai multe ţări moderne exploata un instrument politic puternic - puterea imaginilor. Aceste tehnici, de fapt, s-au inventat mii de ani în urmă de către liderii lumii antice. Dar cum politicienii utilizează efectiv imagini să ne convingă - de multe ori fără ca noi măcar să ştie? Cum au facut-o de mii de ani în urmă?

Un gravesite vechi lângă Stonehenge a dezvăluit un om important îngropat cu ornamente frumos lucrate de aur -, probabil, numai obiecte, cum ar aur în Marea Britanie la momentul respectiv. Acest aur, deci imposibil de rare, s-ar fi orbit de localnici, creând imaginea unui lider. Deci, în mod clar a fost învăţat de timpuriu în istoria umana faptul ca arta ca podoabă personale îmbunătăţită starea dumneavoastră.

Politicienii moderne folosesc tehnici de politic inventat de către conducătorii de vechi, dar in loc de vopsea şi de marmură, pe care le utilizează tehnologia digitală

În alte părţi ale lumii antice, cu toate acestea, multi lideri au avut imperii vaste cu mulţi oameni disparate cucerit la regulă, şi bijuterii posedă amenda nu a fost suficient pentru a obţine lor împărătească mesajul. Darius cel Mare, regele perşilor, a venit cu logo-ul artă politică în primul rând, cu Alexandru cel Mare mai târziu pe baza conceptului de imprimare fata lui pe monedele care au inundat imperiul său. Augustus de la Roma, patruzeci de ani înainte de Hristos, fabricat prima minciună politică, prin crearea unei serii de portrete statut pe care la facut sa par a fi un om al poporului, în timp ce exterminarea fără milă de concurenţă. Politicienii moderne folosesc tehnici similare cu cele inventate de conducători de vechi, dar in loc de vopsea şi de marmură, pe care le utilizează tehnologia digitală. Dar indiferent de forma finală, oamenii rămân la fel de vulnerabil ca niciodată acum la puterea de convingere a art.
Imagini de la corpul uman umple ecranele noastre TV, reviste, panouri publicitare, aproape noastră în fiecare moment starea de veghe. A lungul veacurilor artiştii au fost obsedat cu formă umană. Gama de organisme care le-au creat-o este uluitoare, dar totuşi ele au un lucru în comun ... nici una dintre aceste imagini se aseamănă cu o adevărată fiinţă umană.

Deci, de ce este lumea noastra moderna, dominata de imagini ale corpului care sunt nerealiste?

Neurologi teoretiza acest lucru are ceva de a face cu modul de funcţionare a creierului uman, şi punctul de la un principiu neurologic cunoscut sub numele de schimbare de vârf. În esenţă, creierul nostru este hard-wired se concentreze pe părţile de obiecte cu asociaţiile de plăcut. Deci, dacă ai fi fost un artist, tendinţa va fi de a reproduce figuri umane, cu piese care au contat cel mai mult la tine.

Creierul nostru este hard-wired se concentreze pe părţile de obiecte cu asociaţiile de plăcut.

Artişti preistorice au fost prinşi în mod clar în tendinţele schimbare de vârf, creând statui exagerat ca Venus din Willendorf renumit. Pentru partea lor, egiptenii perfecţionat o mai stilizat, figura pentru-obsedat umane, doar pentru a avea greci izbucni şi de a crea fantastic eroic - imagini de genul Bronzuri Riace - dar total nerealiste.

Deci, de ce atunci sunt noi, modernii, în mod constant inundat de imagini nerealiste ale corpului?

În realitate, noi, oamenii, nu place foarte mult de realitate - am prefera exagerat, mai uman decat cea a omului, imagini ale corpului. Acesta este un instinct biologic comun care ne apare în mod inexorabil legătură cu strămoşii noştri vechi.

                                                                                            Alexandru

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu